SV1OCK
Θέματα Ραδιοερασιτεχνικού ενδιαφέροντος.
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
WEBCAMS ΕΛΛΑΔΟΣ
ΡΟΛΟΙ
ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΚΑΙΡΟΥ
πρόγνωση καιρού από το weather.gr
RADIO G
Get the Flash Player
to see this player.
shoutcast
icecast
Πέμπτη 7 Μαΐου 2015
Ερωτήσεις και Απαντήσεις για την πτήση του Αίολος από SV1RD
αναμετάδοση από το http://2mdes.blogspot.gr/
Τρίτη, 5 Μαΐου 2015
Όλα όσα νομίζατε ότι ξέρατε και για αυτό ΔΕΝ ρωτάγατε…
Για τον Αίολο-2 ο λόγος, που εκτός από 2η πτήση έχει την πλήρη ονομασία «Αίολος -2way»…
Γιατί «Αίολος -2way»???
Γιατί «2way» σημαίνει αμφίπλευρη επικοινωνία. Την πρώτη φορά ήταν μονόπλευρη: το ΗΑΒ έκπεμπε CW και όλοι οι επίγειοι σταθμοί λάμβαναν. Τώρα δοκιμάζουμε να κάνουμε επικοινωνία: Όλοι οι σταθμοί θα λαμβάνουν από το ΗΑΒ την αναμετάδοση σήματος ΜΟΝΟ του σταθμού εδάφους που θα βρίσκεται στην Μεγαλόπολη. Και η Μεγαλόπολη θα λαμβάνει όλους τους επίγειους σταθμούς μέσω του ΗΑΒ.
Σε τι συχνότητα θα γίνεται η επικοινωνία???
Στα 2Μ στο 144,220MHz με διαμόρφωση USB. Εκεί θα ακουστεί να καλεί ο J43VHF, εκεί θα του απαντήσουμε.
Κάποιος σταθμός που βρίσκεται πχ στην Λαμία θα πρέπει να σκοπεύει με την κεραία του στην Μεγαλόπολη???
Οποιοσδήποτε σταθμός, όπου και να βρίσκεται θα πρέπει να σκοπεύει στην πορεία του ΗΑΒ που θα πάρει ύψος έως και 30 χλμ από το έδαφος και από τι δείχνουν τα προγνωστικά θα κινηθεί ανατολικά από την Μεγαλόπολη προς Αθήνα.
Που θα ξέρω την πορεία που ακολουθεί το ΗΑΒ???
Στην Μεγαλόπολη θα υπάρχει σταθμός και στα Βραχέα (7,120MHz+-QRM) που θα δίνει τέτοιες πληροφορίες. Εναλλακτικά στο aprs.fi θα φαίνεται το ΗΑΒ με διακριτικό J43VHF-11 Βεβαίως έχεις την δυνατότητα και απευθείας να λάβεις το ΗΑΒ στο 438,100MHz με το μόντεμ όμως στο 1200 (όχι 9600!)
Θα χρειαστώ ιδιαίτερα μεγάλη κεραία για να επικοινωνήσω στα 2μ με τον Αίολο-2???
Θεωρώ ότι δεν θα χρειαστεί. Όμως επειδή στο φορτίο του ΗΑΒ δουλεύουν πολλές ραδιοσυσκευές μαζί, υπάρχει ενδεχόμενο αυξημένου θορύβου που θα υποβιβάζει την λήψη. Εκτός αυτού στο υψόμετρο που θα είναι το ΗΑΒ ειδικά όταν θα εισέλθει στην Στρατόσφαιρα, θα βλέπει όλη την Ελλάδα με αυξημένη επιβάρυνση σε θόρυβο πράγμα που θα υποβιβάζει ακόμα περισσότερο την λήψη. Δεδομένο είναι ότι ,σε μια υπερελαφριά κατασκευή δεν μπορούν να ενσωματωθούν bandpass φίλτρα, dublexer, προενισχυτές κλπ. Ωστόσο η διαμόρφωση SSB είναι ένα ατού που ελπίζουμε να αποδώσει. Εν κατακλείδι, χρησιμοποιήστε όλη την ισχύ που αποδίδει το μηχάνημα σας και ότι κεραία έχετε…
Με τι ισχύ θα εκπέμπει το ΗΑΒ???
Η ισχύς θα είναι 2W στους 144,220MHz SSB και 150mW στους 438,100MHz για το APRS.
Γιατί δεν βάζατε απλά ένα V-U λινκ?
Γιατί τότε θα είχαμε σπαταλήσει αρκετό χρόνο και χρήμα για να μιλήσουν δυο σταθμοί μεταξύ τους όπως κάνουν σε ένα repeater. Θα μπορούσε να καταναλωθεί ο χρόνος της πτήσης ανάμεσα σε δυο σταθμούς πχ ένας στον Πειραιά και άλλος στην Πεντέλη να τα λένε μέσω Στρατόσφαιρας για θέματα μουσικής! Τώρα (αν πετύχει) όλοι οι σταθμοί θα κάνουν επαφή ΜΟΝΟ με τον J43VHF μέσω του ΗΑΒ.
Θέλω να παρακολουθήσω από κοντά την δραστηριότητα γιατί θεωρώ ότι δεν είναι κάτι το συνηθισμένο…
Μπορείς να μας ακολουθήσεις στην Μεγαλόπολη. Σημείο συνάντησης είναι τα διόδια της Ελευσίνας και ώρα αναχώρησης 06:00 πρωί Κυριακής. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι να έχεις έναν φορητό ασύρματο στο 145,400MHz FM με υπότονο 88,5 για να συνεννοηθείς με τους υπόλοιπους συναδέλφους και να ενημερώνεσαι άμεσα για ότι χρειαστεί. Ο υπότονος κρίνεται απαραίτητος γιατί στο σημείο απογείωσης θα υπάρχουν παράλληλα πολλές εκπομπές, ενώ ακριβώς δίπλα υπάρχουν εργοτάξια της ΔΕΗ με βεβαρυμένο ηλεκτρομαγνητικό πεδίο. Θα πρέπει λοιπόν να έχουμε εξασφαλίσει την «ήσυχη» λειτουργία του φορητού μας ώστε να είναι χρήσιμο και να μην το κλείσουμε όταν μας τα ζαλίσει!
Θα υπάρχει άλλος τρόπος επικοινωνίας με τον χώρο απογείωσης του ΗΑΒ στην Μεγαλόπολη???
Πριν, κατά και μετά την απογείωση θα λειτουργεί σταθμός βραχέων στα 40μέτρα. Επίσης θα ακούμε στους τοπικούς επαναλήπτες R2 Δολιανών και R0 Ταυγέτου. Οι ίδιες συχνότητες θα μείνουν σε χρήση και κατά την προσπάθεια ανάκτησης του φορτίου όταν αυτό θα επιστρέψει στη Γη.
Θα έχουμε εικόνα της έρευνας για την ανάκτηση του φορτίου μετά την προσεδάφιση του???
Μάλλον ναι. Κάθε ομάδα που θα κινηθεί για την ανάκτηση θα είναι εφοδιασμένη με aprs όμως το γεωγραφικό ανάγλυφο δεν επιτρέπει ικανοποιητική κάλυψη. Ωστόσο ορισμένα 3g igate που θα ενεργοποιηθούν για την περίσταση, θα «ζωντανέψουν» πιστεύω νεκρές περιοχές της Πελοποννήσου και θα φαίνονται οι ομάδες στο aprs.fi
Είμαι μακριά για να έρθω, θα παρακολουθώ όμως την δραστηριότητα από το πρωί. Μπορώ να βοηθήσω;
Βεβαίως και μπορείς. Το ΗΑΒ μπορεί να κινηθεί προς οποιαδήποτε κατεύθυνση επομένως όσο περισσότεροι σταθμοί ανα την Ελλάδα ενεργοποιηθούν τόσο καλύτερο δίκτυο και εικόνα της πτήσης θα έχουμε ανα πάσα στιγμή. Μην διστάσετε να καλέσετε τον σταθμό εδάφους του J43VHF για οτιδήποτε. Άλλωστε η δραστηριότητα δεν είναι από τις συνηθισμένες… Για άλλες απορίες τα σχόλια είναι στη διάθεση σας…
http://www.digitalmode.gr/archives/1472
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Νεότερη ανάρτηση
Παλαιότερη Ανάρτηση
Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου